Publikacje Bała Anna, Rosiński Jerzy (2021). Educational Needs of Senior Learners... in Learning Foreign Languages. Journal for Perspectives of Economic Political and Social Integration, 27 (1), 113-134 Głowala Zbigniew (2019). J. I. M. Stewart’s The Aylwins: The Collegiate Story Exemplified. Polish Journal of English Studies 5(2), 25-37 Machała Katarzyna (2021). The Handmaid’s Tale vs. The Handmaid’s Tale. The Graphic Novel as a Modern Reading of the Traditional Novel. Brno Studies in English, 47(1), 181-203 Machała Katarzyna (2022) “That’s not how we hang people here”: Gilead in the eyes of witnesses in Margaret Atwood’s The Handmaid’s Tale and The Testaments. Brno Studies in English. 2022, 48(1), pp. 187-200 Stawicka Monika (2013). Akredytacja jako stan umysłu: Akredytacja EAQUALS w Jagiellońskim Centrum Językowym UJ. Alma Mater, 160, 24–25 Stawicka Monika (2013). Dwupodmiotowość w nauczaniu projektowym na lektoratach w szkole wyższej. Konińskie Studia Językowe, 1(2), 127-139 Stawicka Monika (2013). The Jagiellonian University welcomes EAQUALS. interview with Sarah Aitken, EAQUALS Executive director, and Peter Brown, EAQUALS Founder Chair and Board Member. Alma Mater, 159, 49–50 Stawicka Monika (2021). Zmiany jak motyle... Czemu służy konkurs 3MT? Alma Mater, 224, 64–65 Stawicka Monika, Szczepańska Jolanta, Hermann Marek, Pisz Zbigniew, Stopa Dominika (2016). Jagiellońskie Centrum Językowe – nowa kultura dydaktyczna. Alma Mater, 184–185, 63–65 Stopa Dominika (2013). Mój "inny" lektorat – język angielski dla osób słabosłyszących i niesłyszących na Uniwersytecie Jagiellońskim. Wiadomości o równości, 3(4), 16-19 Stopa Dominika (2021). Jagiellońskie Centrum Językowe UJ gotowe na dalszy rozwój. Alma Mater, 222-223, 59–61 Stopa Dominika (2022). Integracyjny Kurs Języka Polskiego i kursy języka ukraińskiego w Jagiellońskim Centrum Językowym. Alma Mater, 233, 16–18 Waligóra-Zblewska Alicja (2018). Różne aspekty praktycznego nauczania języków obcych. Alma Mater, 202, 66-67 Waligóra-Zblewska Alicja (2019). Innowacyjność w praktycznym nauczaniu, języków obcych. Alma Mater, 211, 100-102 Waligóra-Zblewska Alicja (2019). Jagiellońskie Centrum Językowe we współpracy ze stowarzyszeniem EULETA. Alma Mater, 213-214, 89 Wierciak Anna (2019). Student-generated communication activities in an English for specific purposes course. Czasopismo Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego, 51(2), 225-236