Przejdź do głównej treści

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

31 Konferencja IATEFL, Language Teaching - Exchanging Ideas, 16-18 września 2022, Poznań

31 Konferencja IATEFL, Language Teaching - Exchanging Ideas, 16-18 września 2022, Poznań

Zasłyszane wśród lektorek i lektorów, którzy wzięli udział w konferencji (Izabela Bakota, Małgorzata Grabania-Mukerji, Renata Podgórska, Bernardeta Raczkiewicz, Wioletta Rożnawska, Jolanta Rutkowska, Marta Sterna, Dominika Stopa, Monika Wolanin, Maciej Wzorek, Katarzyna Ziembińska), kolejność cytatów przypadkowa

„Na koniec konferencji dowiedziałam się, że istnieje takie ciekawe narzędzie jak 'text analyser', gdzie mogę wkleić tekst i sprawdzić jego poziom wg CEFR”
„Odświeżyłam sobie informacje o tym jak uczy się i funkcjonuje w środowisku szkolnym / akademickim Gen Z i w jakim stopniu to uczenie i funkcjonowanie odbiega od naszego.
„Po raz kolejny uświadomiłam sobie, jak wiele determinuje czynnik kulturowy i jak wykorzystać różnice kulturowe na zajęciach.”
„Przed konferencją IATEFL 2022 nie wiedziałam że, istnieje takie słowo jak GLOCALIZATION- proces polegający na dostosowywaniu globalnych trendów, produktów i usług do lokalnych uwarunkowań społecznych, kulturowych itd.”
„Na konferencji IATEFL 2022 dowiedziałam się o ciekawej stronie do nauki kreatywnego pisania, do wykorzystania zarówno przez uczących się jak i nauczycieli j. angielskiego: https://writingexercises.co.uk/

„Zobaczyłam, że ludzie są ludźmi,
Cierpią i płaczą, a na stawie za oknem mojego hotelu- kaczki kwaczą
Czarne łabędzie pływają i nieszczęścia przepowiadają
Hotel był na ulicy Gajowej, zaraz koło pętli tramwajowej,
 Prezenter bardzo mnie wzruszył, gdy temat swego kalectwa poruszył.
Żeby empatię i wsparcie mu przekazać
Zostałam i porozmawiałam.
Sylabusy i present perfect są nieważne i nudne
Kiedy relacje na zajęciach trudne.
Morał z tego jest taki:
Uważajmy na ptaki
I innych ludzi.
Wtedy życie nas tak nie trudzi.”


„Na konferencji IATEFL 2022 dowiedziałam się:

  •  jak można przeprowadzić collaborative virtual exchange project (na przykładzie projektu przeprowadzonego przez UAM),
  • jak wzbogacić zajęcia i własny warsztat pracy wykorzystując gry językowe, źródła online dla nauczycieli oraz inne narzędzia,
  • jak można przygotować ciekawe zajęcia writing wspierające naukę skupioną na potrzebach studenta (student-centred approach),
  • na rozwijanie jakich sprawności przydatnych we współczesnym i przyszłym środowisku pracy należy zwrócić uwagę przy planowaniu zajęć językowych”

„Na konferencji dowiedziałam się, że są nowe badania nad nauczaniem umiejętności pisania osób z niepełnosprawnością słuchu, prowadzone przez Polsko-Japońską Akademię Technik Komputerowych. Mam nadzieję, że wyniki wniosą wiele w metodykę nauczania języków obcych osób z niepełnosprawnością słuchu.
„Na konferencji IATEFL 2022 dowiedziałam się, że "Intellect is useless without emotions" (wzięte z prezentacji "Language Acquisition in 2022. Implementing Social and Emotional Learning Steategies" prowadzonej przez p. Chase Anthony Brame)”
„Kolejny raz uświadomiłam sobie, że niepełnosprawność jest mocną stroną człowieka.”

 

Widok zawartości stron Widok zawartości stron